1.korzystając z cech podzielności, wykreśl te liczby ktore na pewno są złożone.

a)23 485 b)8322 c)70 911 d)456 e)1711
Napisz dalczego wykreśliłeś te właśnie liczby.?................

2. wypisz wszystkie dzielniki podanych liczb i podkreśl te,które są liczbami pierwszymi

a)66 b) 90



Pilnie na dziś!!!!!!!
Proszę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T19:52:55+01:00
Liczby złożone maja wiecej niż 2 dzielniki( wiecej niż 1 i sama siebie)
wykreśl:
a]
23485- bo dzieli się jeszcze przez 5
b]8322- bo dzieli się jeszcze przez 2
c]70911- bo dzieli się jeszcze przez 3 i 9
d]456- bo dzieli się jeszcze przez 2
e]
zad.2]D 66=(1,66,2,33,3,22,6,11,)
liczby pierwsze to: 2,3,11
D90=(1,90,2,45,3,30,5,18,6,15,9,10,)
liczby pierwsze to: 2,3,5,)
5 3 5
2010-01-10T19:58:51+01:00
1).
złożone są liczby : a,b,c,d
liczba 23 485 jest podzielna przez 5, ponieważ jej cufra jedności to 5, dlatego jest liczba złożoną
liczba 8322 jest podzielna przez 2, ponieważ jej cyfra jedności jest podzielna przez 2, dlatego jest liczbą złożoną
liczba 70 911 jest podzielna przez 9, ponieważ po zsumowaniu cyfr z których się składa ( 7+0+9+1+1=18) otrzymamy 18, które jest podzielne przez9, co oznacza, że liczba 70 911 dzieli się przez 9
liczba 456 jest podzielna przez 3 - analogicznie do wczesniejszego przykladu - 4+5+6=15, a 15 jest podzielne przez 3 co oznacza ze liczba 456 jest podzielna przez 3
2).
a) dzielniki liczby 66 to:
1,2,3,6,11,22,33,66
liczbami pierwszymi są: 2,3,11
b) dzielniki liczby 90 to:
1,2,3,5,6,9,10,15,30,45,90
liczbami pierwszymi są: 2,3,5
6 4 6