Trzeba rozwiązać te zadania tekstowe ( układy równań )

1.W torebce były irysy i krówki . Z bliżej nieokreślonych powodów zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek , łączenie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek . Ile cukierków zostało w torebce .....

2.Mały olgierd często kupuje pieczywo . Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki . Twierdzi że wydał 3 zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł. Mama olka podejrzewa , Że albo olek zgubił część pieniędzy , albo sprzedawca się pomylił . Czy wątpliwości mamy olka są uzasadnione ...??

Widzicie tutaj trzeba ułożyć równania i je rozwiązać a chodzi o to że mam jeszcze pełno innego zadania i nie mam czasu myśleć nad tym ......
z góry dzienx za rozwiązanie ....... narka

P.S Oczywiście jak zwykle odpowiedzi do zadań ..

1)24 CUKIERKI
2)TAK

Życzę powodzenia .......

2

Odpowiedzi

2010-01-10T22:58:23+01:00
2.układ równań
2x+4y=3
3x+6y=5

2x=3-4y /÷2
3x+6y=5

x=1,5-2y
3(1,5-2y)+6y=5

x=1,5-2y
4,5-6y+6y=5

x=1,5-2y
4,5=5 prawa strona nie równa się lewej więc mama ma słuszne obawy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T23:05:40+01:00
Zad 1
x- irysy
y - krówki

{1/2 x = 2/3 y
{1/2 X + 1/3 y = 18 | * 6

{ x = 4/3 y
{ 3x + 2y = 108

{ x= 4/3 y
{3*(4/3y) + 2y = 108

{y=18
{x=24

w paczce zostalo 1/2 irysow i 2/3 krowek wiec
1/2 * 24 + 2/3 * 18 = 24

zad 2

x- chleb
y - bulki

{2x+4y=3
{3x+6y=5

{x=3/2 -2y
{3(3/2-2y)+6y=5

{x=3/2 -2y
{9/2 -6y +6y=5

{x=3/2 -2y
{4.5 = 5 ( uklad sprzeczny ) wiec cos jest nie tak ; D