Proszę o rozwiązanie dwuch zadań:
zad 1
Pan x przejechał trasę o długosci 45km ze średnią prędkością
100 km/h (zgodnie z przepisami powinien jechac z prędkościa nie więcej niz 90 km/h).Ile minut zaoszczędził łamiac te przepisy??
Zad 2
główna częś wielkiego muru chińskiego ma długość 3460km.Ile dni musiał by przeznaczyc na przejście całego muru z prędkością 5 km/h, zakładając, że dziennie może iść przez 8 godz.



2

Odpowiedzi

2010-01-10T20:09:18+01:00
Zad 1
100km-60min
45km-x
x=27 min

90km-60min
45km-x
x=30min

30min-27min=3min
Odp: Zaoszczędził 3 min
zad 2
5km-1h
x-8h
x=40km

3460km/40km=86.5

Odp: Przejście całego muru zajmie mu 86 dni i 4 h.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:12:13+01:00
Zad 1
100km - 60min
45km - xmin
100x=45*60
100x=2700/:100
x=27 min tyle min zajeło przejechanie 45km z prędkością 100km/h

90km - 60min
45km - xmin
90x=45*60
90x=2700/:90
x= 30 min tyle czasu zajęło przejechanie 45km z prędkością 90km/h
więc
30min-27min=3min tyle czasu pan x zaoszczędził łamiąc przepisy

zad 2
5km/h*8h=40km dziennie taką drogę przebywamy
więc
3460km:40km=86,5 dnia potrzebujemy na przejście głównej części muru chińskiego