Odpowiedzi

2010-01-10T20:08:37+01:00
1.5x-1=2x-2
5x-2x=-2+1
3x=-1 dzielone na 3
x=1/3
2.10+3x=2x-2
x=-12
3.2x+4=x+6
x=2
4.10x-3=4x+3
6x=6/6
x=1
5.2x=15 dzielone na 2
x=7,5
2010-01-10T20:08:50+01:00
1)5x-1=2x-2
5x-2x= -2+1
3x= -1/:3
x= -¹/₃

2)10+3x=2x-2
3x-2x= -2-10
x= -12

3)2(x+2)=x+6
2x+4= x+6
x= 6-4
x=2

4)10x-3=4x+3
6x= 6/ :6
x=1

5)7x-5=5x+10
2x= 15/:2
x= 7,5
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • tnk
  • Początkujący
2010-01-10T20:09:13+01:00
1) 5x-1= 2x - 2
5x - 2x = -2 +1
3x = - 1 / : 3
x = 1/3

2) 10+3x=2x-2
3x - 2x = -2 - 10
x = - 12

3) 2(x+2)=x+6
2x + 4 = x + 6
2x - x = 6 - 4
x=2

4) 10x-3=4x+3
10x - 4x = 3 +3
6x = 6 / :6
x = 1

5)7x-5=5x+10
7x - 5x = 10 + 5
2x = 15 / :2
x = 7,5