Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:15:19+01:00
Objawy niedotlenienia mózgu mogą wystąpić nagle jako zawroty lub bóle głowy, zaburzenia widzenia, omdlenia i utrata przytomności. Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku nagłego spadku ciśnienia (na przykład hipotonia ortostatyczna), wystąpienia ciężkich zaburzeń rytmu serca, przy nagłym zmniejszeniu się ilości dopływającej do mózgu krwi.Niedotlenienie mózgu ulega nieodwracalnym uszkodzeniom już po 4 min.Niedotlenienie mózgu może także wynikać przyczyn zewnętrznych, na przykład z powodu spadku objętości tlenu w powietrzu (choroba wysokogórska).Niedotlenienie mózgu może mieć również przewlekły i początkowo subkliniczny przebieg. Problemy z koncentracją, pamięcią, kojarzeniem faktów - swego rodzaju "ociężałość umysłowa", uporczywa senność, nawet zaburzenia psychiatryczne mogą być objawem długo utrzymującej się hipoksji.

Poszkodowanego układamy na plecach. Aby zapewnić dopływ krwi do mózgu podnosimy wszystkie kończyny do góry. W przypadku ciężarnych kobiet należy zastosować ułożenie poszkodowanego na lewym boku. Ponadto należy zapewnić dostęp świeżego powietrza oraz umożliwić swobodny przepływ powietrza przez krtań (należy rozpiąć krawat, kołnierzyk, zdjąć szal). Do momentu odzyskania przytomności kontrolujemy parametry życiowe. Jeśli nie damy rady ułożyć poszkodowanego do pozycji koszyk lub nie umiemy utrzymać kończyn w górze to podkładamy np. krzesło pod nogi danej osoby. Od razu wzywamy pomoc. Gdy osoba oprzytomnieje musimy utrzymywać z nią kontakt.
2010-01-10T20:18:58+01:00
Pierwsza pomoc- to proste natychmiastowe czynności ratownicze wykonywane przez świadków wypadku przed przyjazdem służb ratunkowych
czynności ratunkowe:
a) rozpoznanie stanu bezpośredniego zagrożenia życia
b)wezwanie służb ratunkowych
c)ewakuacja za strefy zagrożenia
d) resuscytacja krążeniowo oddechowa
- udrożnienie górnych dróg oddechowych
-sztuczne oddychanie metodą usta-usta
-psredni masaż serca
e) zatamowanie masywnego krwawienia zewnętrznego
f) zaopatrzenie rany
g) wykonanie unieruchomienia w przypadku urażów kostno staowych
h) ułożenie poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej
i) ochrona poszkodowaneg przed wpływem warunków atmośwerycznyuch
k) uspokojenie psychiczne poszkodoanego
4 3 4