Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:53:01+01:00
17a
Ten trójkąt to połączenie 30, 60 , 90, oraz 90, 45, 45 (połowa kwadratu):

a√3 = h
a = h√3/3

3 = h√3/3 + h
9 = h(√3 + 9)
h = 9/(3 + √3) = 9(3 - √3)/(9 - 3) = 3(3 - √3)/2

17b
z podobieństwa trójkątów i trójkąta 30, 60, 90:
h = 20/2 = 10

18a
Ten trójkąt to połączenie 30, 60 , 90, oraz 90, 45, 45 (połowa kwadratu):

h√2 = 3
h = 3√2/2
(H/2)/2 = h√3 (z połowy trójkąta równobocznego)
H = 6√6

18b
Te trójkąty to 30, 60 , 90, (połowa trójkąta równobocznego) oraz 90, 45, 45 (połowa kwadratu):

a (niższa linka) = 1/3 * 30 = 10
2/3 * 30 = 20
b (wyższa linka) * √3 = 20
b = 20/√3 = 20√3/3

w razie pytań na pw
2010-01-10T22:00:14+01:00
Zadanie 17

a)
h=a√3
a=(h√3):3
3=(h√3):3+h
9=h√3+3h
9=h(√3+3)
h=9:(√3+3)

b)
h=20/2
h=10

zadanie 18

a)
h√2=3
h=3√2/2
(h'/2):2=h√3
h'=6√6

b)
a=⅓*30
a=10
b√3=20
b=20√3/3