1. Rodzina Kalinowskich wyruszyła na zakupy. Podczas jazdy samochodem w jedną stronę zużyto 30% benzyny, a w drodze powrotnej ¾ tego, co pozostało. Po powrocie do domu w baku zostały jeszcze 4l. Ile benzyny znajdowało się w tym zbiorniku przed wyjazdem na zakupy?(proszę o obliczenia)
a. 5,5l
b. 10l
c. 14,74l
d. 15l

2. Pani Kalinowska ważyła 72kg i postanowiła schudnąć o 15%, ale schudła tylko o 90% tego co zamierzała. Teraz waży:(proszę o obliczenia)
a. 64,8kg
b. 62,28kg
c. 61,2kg
d. 51,3kg

pilne!!!z góry dzięki:)

2

Odpowiedzi

2010-01-10T20:15:18+01:00
1. 30%+75%=105%
105%-100%=5%

Wydaje mi się, że będzie to odpowiedź C, ale nie jestem całkowicie pewny.
Odp: C

2. 72kgx90%=64,8kg

Odp: A
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:23:03+01:00
4l- ¼
xl-¾

4*¾÷¼=12l
12l tyle mieli gdy dojechali do sklepu

12l - 70%
x - 100%

12l*100÷70=w przybliżeniu 17,14l wychodzi mi tyle ale z tego co widzę nie ma takiej odpowiedzi więc albo ja mam źle chodź nie sądze albo w zadaniu jest źle.

72kg- 100%
x-15%

72*15÷100=10.8

10,8- 100%
x - 90%

10,8*90÷100=9,72

72-9,72=62,28kg.

1 4 1