A) W jaki sposób Grecy i Rzymianie czcili bogów?
b)Do jakiego bóstwa modliła się rodzina grecka w wymienionych sytuacjach życiowych :
1.Podróż morzem do sąsiedniego miasta w interesach.
2.Ślub córki.
3.Łowy w pobliskich górach.
4.Zbiór oliwek.
5.Odnalezienie zagubionych pieniędzy.
6.Choroba członka rodziny.

c) Czym bogowie różnili się od ludzi?


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:28:19+01:00
A) wznosili bogom świątynie, w ich wnętrzach ustawiali posągi zdobuone złotem,kością słoniową i innymi cennymi materiałami. urządzali wspaniałe uroczystości-podczas których składali ofiary z wina, miodu, zbóż i zwierząt.
b)
1.Posejdon
2. Hera
3. nie wiem
4. nie wiem
5. Hermes(chyba)
6. Hestia
c) bogowie byli nieśmeirtelni, zachowywali wieczną młodość oraz mieli dar przewidywania przyszłości.
2010-01-10T20:36:21+01:00
A) oddawali im hołd i dawali dary
b)
1. do Neptuna
2.Do Hery
3.do Artemidy
4.Do Dionizosa
5.niestety nie mogłam znaleźć
6. do Asklepiosa

c)Mieli rodziców bogów, byli patronami, żyli wiecznie.