Pan Zabłocki od trzech lat handluje mydłem. W pierwszym roku interes szedł świetnie. W drugim roku sprzedał o 40 % mydła mniej, a w trzecim roku połowę tego, co w roku poprzednim. W ciągu trzech lat sprzedał 3,8 tony mydła. Ile sprzedał w ostatnim orku ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T21:01:31+02:00
X + 0,6x+ 0,3x= 3,8 t

1,9x =3,8t
x = 2t

0,3 x 2 t = 0,6 t

Odp. W ostatnim roku sprzedał 0,6 ton mydła
9 3 9
2009-09-23T21:21:38+02:00
1rok- x
2rok- ⁶/₁₀x
3rok- ³/₁₀x

razem x+⁶/₁₀x+³/₁₀x=1⁹/₁₀x

1⁹/₁₀x=3,8t
³/₁₀x=0,6t
3 2 3