W pewnym roku szkolnym 297 dni, z tego dziesięć dwudziestych siódmych to byly dni wolne od nauki. Same soboty i niedziele stanowily siedemnaście dwudziestych drugich wszystkich wolnych dni. Ile sobót i niedziel było wówczas w roku szkolnym?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T21:07:35+02:00
Dni wolne od nauki:

10/27 × 297 = 2970/27 = 110

soboty i niedziele:

17/22 × 110 = 1870/22 = 935/11 = 85

odp: sobót i niedziel było 85.
2009-09-23T21:08:08+02:00
2009-09-23T21:21:06+02:00
Dni wolne od nauki:
297*10/27=110

soboty i niedziele:
110*17/22=85

odp: Sobót i niedziel było 85.