Odpowiedzi

2009-09-23T21:19:24+02:00
X²+6²=12²
x²=144-36
x=√108=6√3

r=1/2*6√3
r=3√3

P=πr²
P=π(3√3)²
P=27π
2009-09-23T21:19:34+02:00
Przekrojem osiowym walca jest kwadrat o bokach H (6) i S (2r podstawy). Przekątna ma dł. 12, więc wykorzystujemy tw. pitagorasa.

12² = 6² + S²
S² = 12² - 6² = 108
S = √108 = 2√27

S = 2r
r = S/2
r = √27

Pp = πr² = 27π [j²]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T23:02:11+02:00
X²+6²=12²
x²=144-36
x=√108=6√3

r=6√3*1/2
r=3√3

P=πr²
P=27π