Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:47:04+01:00

(musimy obliczyć długość tkaniny a następnie obwód równika podzielić przez nią :))

a=? (długość tkaniny
b=140cm=0,0014km (szerokość tkaniny)

P=284km²
40 000km-odwód równika



P=a*b (podstawiamy liczby do wzoru)

284=a*0,0014 /*10000
2840000=a*14 /:14
202857.143[km]=a

(obliczamy ile razy opasamy kule ziemską czyli dzielimy długość tkaniny przez obwód równika

202857.143 :40 000≈5

odp.:Tą tkanina możemy opasać kule ziemską ok. 5 razy.







2010-01-10T20:48:33+01:00
1 cm = 0,00001 km
140 cm = 0,00140 km

0,00140 km x 40 000 km = 56km² // powierzchnia na jedno "opasanie" Ziemi

284km² / 56km² = 5,07

Odp: 5 razy.