Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:37:23+01:00
2010-01-10T20:41:23+01:00
Ek=Ep
(mV^2)/2=mgh
V^2=2gh
V^2=2*10*10
V= pierwaistek z 200=14, 1m/s

V^2=2gh
V^2=2*10*15
V=pierwiastek z 300=17,3m/s
1 4 1
2010-01-10T20:49:38+01:00
Kamień w chwili rzutu z pewną prędkością będzie miał energię kinetyczną
Ek=m/2*V2
osiągając pewną wysokość na niej będzie miał energię potencjalną
Ep=m*g*h
Wychodząc z zasady zachowania energii mamy
Ek=Ep czyli
m/2*V2=m*g*h mnożymy obustronnie przez 2/m otrzymujemy
V2=2gh
podstawiamy dane czyli h=10m i g=10m/s2
otrzymamy
(V)2=2*10*10
(V)2=200
V=V200 /pierwiastek z 200/
V=V100*2
V=10V2 m/s /dziesięć pierwiastków z dwóch/
tak samo liczymy dla wysokości h=15m
(V)2=2*10*15
(V)2=300
V=V300
V=V100*3
V=10V3 /dziesięc pierwiastków z trzech/