I znów potrzebuje waszej pomocy... :D Po raz kolejny mam problem z zadaniem z testów "próbnych", które nauczyciele nam rozdają i karzą rozwiązywać jako zadanie domowe... ;/ W każdym razie do rzeczy... :

Uczniowie, zwiedzając zabytkowy dworzec dostali od przewodnika do rozwiązania następujący problem: Ilu wagonów o ładowności 20 i 30 ton potrzebujemy, aby przewieść 830 ton węglą, jeżeli do przewozu możemy użyć 33 wagony.

Dawniej wiedziałem jak rozwiązywać zadania tego typu... Teraz już nie wiem... ;)

Proszę o pomoc i z góry thx.

2

Odpowiedzi

2010-01-10T20:43:50+01:00
X-liczba wagonów o ładowności 20 ton
y-liczba wagonów o ładowności 30 ton
Z treści zadania wynika następujący układ równań:
20x+30y=830 /:10
x+y=33 => y=33-x

2x+3y=83 i wstawiamy y=33-x
2x+3(33-x)=83
2x+99-3x=83
-x=-16
x=16
a stąd y=33-16=17
Odp: Potrzeba 16 wagonów o ładowności 20 ton i 17 wagonów o ładowności 30 ton.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:45:30+01:00
Dane:
x-ilośc wagonów po 20t
y-ilośc wagonów po 30t

20x+30y=830
x +y=33
20x+30y=830
x=33-y
20*(33-y)+30y=830
x=33-y
660-20y+30y=830
x=33-y
10y=170
x=33-y
y=17
x=33-17
y=17
x=16
odp potrzebujemy 17 wagonów 30t i 16 20t
1 5 1