Odpowiedzi

2010-01-10T20:49:21+01:00
X + y = -40
x - y = -160

x = - y - 40
-y -= -160 +y + 40

x = - y - 40
-2y = -120 :/-2

x = - y - 40
y = 60

x = -100
y = 60

2. 58



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:51:57+01:00
1.Suma dwóch liczb jest równa -40 a ich róznica wynosi -160.Jakie to liczby?

x+y=-40
x-y=-160 (dodaję stronami)

2x=-200 / :2
x=-100

x=-100
y= -40+100

x=-100
y=60

2.Suma cyfr liczby dwucyfrowej jest równa 13.Cyfra dziesiątek jest o 3 mniejsza od cyfry jedności.Znajdz tą liczbę

10x+y=13
10x=y-3

10x+y=13
10x-y=-3 (dodaję stronami)

20x=10/ :20
x=1/2

x=1/2
y=13-10x

x=1/2
y=13-5

x=1/2
y=8

10x = 5
y = 8

10x i y = 58

ta liczba to 58