Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:52:31+01:00
P=F/s
1Pa=1N/m2
1hPa=100Pa
F=p*s
F=100000N/m2/1m2=100000N=100kN
4 4 4
2010-01-10T20:56:05+01:00
Dane: szukane:
p=1000hPa=100000Pa F=?
S=1m(kwadratowy)

Rozwiązanie:
F=p razy S
F=100000Pa razy 1m(kwadratowy)
F= 100000[ Pa razy m(kwadratowe)=N/m(kwadratowy) razy m(kwadratowy)=N]
F=100kN
Odp........działa siła o wartości 100kN
1 1 1
2010-01-10T21:15:28+01:00
P- cisnienie
s- powierzchnia
p=1000 hPa=100000Pa zamiana jednostek jest bardzo ważna
s=1 m2
F=p*s
F=100 000 N= 100 kN
3 2 3