Zad1:Samolot zaczął hamować przed światłami w w ciągu 5s zwolnił z 20m/s do 0m/s.Oblicz przyspieszenie.
Zad2:Pociąg ruszył z miejsca. Oblicz jaką prędkość osiągnąl,jesli rozpędzał się przez: 30 sekund z przyspieszeniem 0,5 m/s.
Pilne bo na dzisiaj.Dziękuje;)

3

Odpowiedzi

2010-01-10T20:55:09+01:00
Zad 1
a=dv/dt
dv=20
dt=5
a=4

Zad 2
0,5=dv/30
dv=15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:55:20+01:00
Zad1. Z definicji przyspieszenie (a) to zmiana prędkości w czasie:

Ruch jest opóźniony więc wzór przyjmuje postać:
a=( Vpoczatkowe - Vkoncowe) / czas = (20-0)/5 = 4 [m/s^(2)]

Zad2. Ruch jest przyspieszony więc wzór ma postać:
a=(Vkoncowe-Vpoczatkowe)/czas

Przeksztalcajac ten wzór mamy:
Vkoncowe = a*czas + Vpoczatkowe = 0.5 *30 = 15 m/s
2010-01-10T20:56:21+01:00
Zad.1

a= v:t
a= 20m/s : 5s
a= 4m/s2

zad.2

v= at
v= 0,5m/s2 * 30s
v=15m/s