Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T20:59:12+01:00

10kg – 100%
x kg – 90%
x=10*90/100
x=9kg- tyle wody jest zawarte w 10kg świeżych grzybów (1kg ważą same grzyby bez wody tzw. sucha masa)

9kg – 100%
y kg – 20% (bo tyle % wody zostanie)
y=9*20/100
y=1,8kg- tyle wody zostanie z 9kg wody, która była w grzybach świeżych, więc
grzyby będą ważyć:

1kg + 1,8kg=2,8kg-masa grzybów po wysuszeniu

Po wysuszeniu zostanie 2,8 kg grzybów

17 4 17
2010-01-10T20:59:34+01:00
Rozwiąże to proporcją
10kg---------100%
xkg ----------90%
x=9kg tyle wody zawiera 10kg grzybów

9kg-------100%
xkg-------80%
x=7.2kg <------ 80% wody waży 7,2kg

9kg-7.2kg=1,8kg
1kg + 1,8kg=2,8kg

Po wysuszeniu zostanie 2,8kg grzybów
4 3 4
2010-01-10T21:03:00+01:00
10kg*90%=9kg
9*20%=1,8kg
1kg+1,8=2,8kg
9 4 9