Odpowiedzi

2010-01-10T21:09:17+01:00
V=x3

V=(1,1x)3
V=1,331x

Odp.: wzrosło o 33%
Odp.: b
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:11:11+01:00
Zakładając że krawędź sześcianu ma 10 cm długości
a=10cm
V=a3=a*a*a
V=10cm*10cm*10cm=1000cm3
teraz zwiększamy długość krawędzi o 10% czyli o 1
a=11cm
V=11cm*11cm*11cm=1331cm3
1331cm3-1000cm3=331cm3 o tyle wzrosła pojemność
teraz zamieniamy to na procenty czyli
1000cm3 - 100%
331cm3 - x%
1000x=33100/:1000
x=33,1%
czyli odp b
1 5 1
2010-01-10T21:11:55+01:00
A - krawędź
v=a³

1,1a - krawędź po zwiększeniu o 10%
v=(1,1a)³
v=1,331a³

1,331a³=133%a³

133%-100%=33%
Objętość sześcianu wzrosła o 33%
2 5 2