Odpowiedzi

2010-01-10T21:10:24+01:00
Elektryczny moment dipolowy jest to wektorowa wielkość fizyczna charakteryzująca dipol elektryczny. Dipol jest układem dwóch ładunków o tych samych wartościach bezwzględnych, ale przeciwnych znakach.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:13:55+01:00
W cząsteczce homojądrowej (zbudowanej z dwóch identycznych atomów), każdy z atomów z jednakową siłą przyciąga elektrony wiążące. Dzięki temu „środek ciężkości” elektronów pokrywa się ze „środkiem ciężkości” jąder atomowych. Inaczej przedstawia się to w cząsteczkach heterojądrowych. W takich cząsteczkach jeden atom silniej przyciąga do siebie elektrony wiążące (ten bardziej elektroujemny), dzięki czemu ma pewien cząstkowy nadmiar elektronów i uzyskuje cząstkowy ładunek ujemny . Drugi atom ma cząstkowy niedobór elektronów i uzyskuje cząstkowy ładunek dodatni
3 2 3