1. podaj 2 cechy skamienialosci przewodnich
2. podkresl nazwy skamienialosci przewodnich; mamuty, amonity, dinozaury, trylobity, sinice.
3. jak nazywa sie ta skala i jaki to rodzaj skal; powstaje w glebi ziemi w wyniku przeobrazenia skal osadowych pod wplywem wysokiej temperatury oraz wysokiego cisnienia.

2

Odpowiedzi

2010-01-10T21:15:07+01:00
1. skamieniałości charakteryzują się wąskim zasięgiem stratygraficznym i szerokim rozprzestrzenieniem geograficznym.
2. amonity trylobity sinice
3.myśle , że to skały magmowe
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:21:04+01:00
1. Występują tylko przez jakiś czas, występują na dużych obszarach
2. Amonity, trybolity i sinice
3. Prawdopodobnie rodzaj to skała przeobrażona, a nazywa się piaskowiec
38 4 38