Działka ma kształt prostokąta , którego szerokość wynosi 28 metrów , a długość jest dwa razy większa. Na warzywa przeznaczono 3/4(trzy czwarte) powierzchni działki, a pozostałą część na pasiekę.Ile arów działki przeznaczono na pasiekę? Zapisz Obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:22:06+01:00
Szerokość 28m
długość- 2*28m=56m
pole- 28*56=1568m kwadratowych
3/4=0.75 więc 0.75*1568=1176
1568-1176=392 m kwadratowe
1ar- 100 m kwadratowych
392m kw.=3.92 ara
2010-01-10T21:25:16+01:00
Pole powierzchni działki
P=a×b
szer 28
dł.2×28=56
P=28×56
P=1568m²
obliczenie powierzchni na warzywa
3/4×1568=1176m²
obliczenie powierzchni na pasiekę
1568-1176=392m²
1ar=100m²
392m²=3,92ary
pozdrawiam :)