Pan Jan wpłacił 1200zł do banku FORTUNA,w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8 % w stosunku rocznym . Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich Panu Janowi , Jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20 %

3

Odpowiedzi

2010-01-10T21:21:01+01:00
Po roku:
1200zł*0,08=96zł
1200+96=1296 zł
Po odprowadzeniu podatku:
1296zł-(96zł*0,2)=1296-19,2=1276,8zł
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:22:21+01:00
Pan Jan wpłacił 1200zł do banku FORTUNA,w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8 % w stosunku rocznym . Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich Panu Janowi , Jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20 %

1200zl- kwota początkowa
oprocentowanie: 8%

1200,- •8%= 96,- w stosunku rocznym (odsetki)

od odsetek odprowadzamy podatek 20%.
czyli ¹/₅ zabieramy od 96,-

96,-•20%= 19,20 zl.
96-19,20= 76,80 zl.

Odp: Odsetki po roku wyniosą 96 zl. a po odprowadzeniu podatku w wysokości 19,20 zl zostanie mu 76,80 zl.
22 4 22
2010-01-10T21:23:50+01:00
1200-100%
x-8%
x=96 kwota odsetek po roku

96-100%
x-20%
x=19.2

69-19.2=76.8 kwota odsetek po odliczeniu podatku
11 4 11