Odpowiedzi

2009-09-23T21:54:42+02:00
3h=180min
4 + 3,8 + 3,6 + 3,4 + 3,2 + 3 + 2,8 + 2,6 + 2,4 + 2,2 = 31
15 30 45 60 75 90 105 120 135 150 165 180 min
Tomek nie skończy pracy w ciągu 3 h. Pomaluje wtedy 31 m². Pozostałe 5 pomaluje w ciągu następnych 45 min przy zachowaniu tego samego tempa. Chyba dobrze :) Pozdro :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T00:29:03+02:00
Ja bym to rozwiązał przy pomocy wzoru na sumę ciągu arytmetycznego:

a1 = 4
r = -0,2
S = suma ciągu arytmetycznego
n = 12, bo 3h = 12 * 15min

S = ((2*a1 + (n-1) * r) / 2) * n

S = ((8 + 11 * (-0,2)) / 2 ) * 12 = (5,8 / 2) * 12 = 34,8

pomaluje 34,8 m^2 ściany, wiec w 3h nie zdąży
1 3 1