Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-23T22:33:20+02:00
Natezenie grawitacyjne jest to wielkosc fizyczna charakteryzujące pole grawitacujne i równa sie sile z jaka działa na dane pole grawitacyjne na jednostke masy.
Natomiast przyspieszenie grawitacyjne jest zwiazane ze spadkiem swobodnym cial w poteznym polu grawitacyjnym. Natezenie pola grawitacyjnego z przyspieszeniem grawitacyjnym na ogól jest wartoscią zblizona ale nie tak dokonca równa
poniewaz na tą wielkosc skałda sie ruch obrotowy planety tzw siła odsrodkowa.
2009-09-23T22:56:03+02:00
Natężenie pola elektrycznego - wektorowa wielkość fizyczna opisująca pole elektryczne.

Natężenie pola elektrycznego jest równe sile działającej na jednostkowy dodatni ładunek próbny, co matematycznie wyraża się jako stosunek siły F, z jaką pole elektrostatyczne działa na ładunek elektryczny, do wartości q tego ładunku.

Przyspieszenie grawitacyjne to przyspieszenie ciał wynikające z przyciągania grawitacyjnego. W warunkach spadku swobodnego ciał jest ono po prostu przyspieszeniem ich ruchu. W sytuacji statycznej, np ciała spoczywającego na poziomej powierzchni, przyspieszenie grawitacyjne odpowiada za mierzony ciężar.