Zadanie tekstowe z układu równań.
Pani Basia ma więcej córek niż synów. Zapytana, ilu ma synów, a ile córek odpowiedziała:
- Gdybym miała 2 razy więcej synów niż mam to miałabym ośmioro dzieci.
Jeden z synów pani Basi dodał:
- Gdybyś mamusiu miała 2 razy mniej córek to miałbyś tylko czworo dzieci.

Ile córek a ilu synów może mieć pani basia ?

2

Odpowiedzi

2010-01-10T21:35:00+01:00
Dane :
x-syn
y-córka

2x =8 /:2
1/2y=4 /*2

x=4
y=4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:42:45+01:00
X-liczba córek
y-liczba synów
x+2y=8
1/2x+y=4
x+2y=8
y=4-1/2x
x+2(4-1/2x)=8
y=4-1/2x
x+8-x=8
y=4-1/2x
x=4
y=2