Odpowiedzi

2010-01-10T21:48:09+01:00
Numa pompiliusz-utworzył tzw. triadę kapitolińską, był 2 legendarnym królem rzymu,Organizator życia religijnego w Rzymie,Za jego panowania powstał dwunastomiesięczny kalendarz. Wprowadził również podział na dni robocze (dies fasti) i świąteczne (dies nefasti). Był pierwszym rzymskim prawodawcą. Dał I Kodeks Prawny. Prowadził pokojową politykę.

tarkwiniusz stary- piąty król rzymu,Za swojego panowania rozpoczął budowę wielkiego kanału drenażowego,Urządził igrzyska z okazji zwycięstwa nad Latynami, które przyćmiły wszystkie dotychczasowe. Od tego czasu igrzyska odbywały się co roku 13 września. Rozpoczął budowę cyrku,

tullus hostyliusz trzeci władca Rzymu,Wybudował miejsce posiedzeń senatu

ankus marcjusz -czwarty król rzymu, wybudował pierwszy most na Tybrzei pierwszy rzymski akweduktpod Kapitolem zaś pierwsze więzienie. Skodyfikował rzymskie obrzędy religijne i utworzył kapłańskie kolegium fecjałów

Serwiusz Tuliusz-Dokonał podziału społeczeństwa według posiadanego przez nich majątkuOznaczało to, że najbogatsi mieli najwięcej praw. Zmodyfikował także okręgi wyborcze,

Tarkwiniusz Pyszny-siódmy król rzymski, Wybudował na wzgórzu Kapitolu wielką świątynię w stylu etruskim,która stała się wzorem dla wszystkich późniejszych świątyń rzymskich
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:48:27+01:00
Numa Pompiliusz- zapoczątkował w Rzymie kult bogów, utworzył tzw. triadę kapitolińską. Wprowadził m.in. kult Westy - bogini ogniska domowego, dla której wybudował świątynię. Powstał dwunastomiesięczny kalendarz z podziałem na dni robocze i swiąteczne.

Tarkwiniusz stary- rozpoczął budowę wielkiego kanału drenażowego, urządził igrzyska z okazji zwycięstwa nad Latynami, rozpoczął budowę cyrku, wprowadził do Rzymu rózgi liktorskie.

Tullus Hostiliusz- pokonał króla albańskiego Mettiusa, zdobył miasto Alba Longa oraz pokonał Sabinów. Wybudował także miejsce posiedzeń senatu, włączył do miasta wzgórze Caelius.

Ankus Marcjusz- zdobył kilka miast w okolicach Rzymu, zburzył zdobyte miasta i przeniósł ludność do stolicy, przez co zwiększył liczebność obywateli rzymskich, wybudował pierwszy most na Tybrze, skodyfikował rzymskie obrzędy religijne i utworzył kapłańskie kolegium fecjałów.

Serwiusz Tuliusz- dokonał podziału społeczeństwa według posiadanego przez nich majątku, zmodyfikował także okręgi wyborcze.

Tarkwiniusz Pyszny- wybudował na wzgórzu Kapitolu wielką świątynię w stylu etruskim, walczył z ludem Wolsków, nabył od Sybilli z Kume tzw. Księgi sybillińskie.

licze na naj:)
2 5 2