Sory że tak mało ale więcej nie mam.

Pewien chłopiec, zapytany o swój wiek, odpowiedział:

- Dwadzieścia lat temu moja babcia była dwa razy starsza od mojej mamy. Dziś moja babcia ma dwa razy tyle lat, ile miała moja mama w dniu, gdy ja się urodziłem.

Ile lat ma ten mądrala?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:33:17+01:00
X - wiek chłopca
y - wiek mamy
z - wiek babci

z-20=2(y-20)
z=2(y-x)

z-20=2y-40
z=2y-2x

2y-2x-20=2y-40
20=2x
x=10

Chłopiec ma 10 lat
1 5 1
2010-01-10T21:34:02+01:00
Oznaczmy jako x osobę wypowiadającą, y mamę, a z babcię.
I :
2 (y-20) = (z-20)
II:
z= 2 (y-x)
z pierwszego równania : z = 2y - 20
wstawiamy do drugiego :
2y - 20 = 2y - 2x
x = 10

Odp. : Mądrala ma 10 lat ; )

Pozdrawiam!
2010-01-10T21:34:54+01:00
X - obecny wiek babci
y - obecny wiek mamy
z - wiek chlopca

x-20 = 2(y-20)
x= 2(y-z)

x-20=2y-40
x=2y-20

2y-2z = 2y - 20
2z=20
z=10

chlopiec ma 10 lat