Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:47:36+01:00
Hej obliczenia w załączniku,a odpowiedz to nie ponieważ wyrażenie opisujące budowę trójkąta nie jest liczbą całkowitą,ani parzystą
Pozdrawiam.
1 5 1
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-10T21:49:23+01:00
A, b - przyprostokątne
c - przeciwprostokątna
c = 25-a-b ( z treści zadania)
Boki trójkąta są liczbami całkowitymi, gdzie długość boku trójkąta oznacza liczbę zapałek użytych do zbudowania danego boku, czyli: a, b, c ∈ C

Ponieważ obwód trójkąta prostokątnego o bokach całkowitych musi być liczbą parzystą więc obwód ten nie może wynosić 25 (25 jest liczba nieparzystą).

Dowód faktu, ze obwód trójkąta prostokątnego o bokach całkowitych jest liczbą parzystą znajduje się: http://www.cauchy.pl/kolko/gimnazjum/4/index.php

Natomiast inny sposób na rozwiązanie tego zadania znajduje się tu:
http://www.enjoyandlearn.eu/kolko/gimnazjum/3/index.php
2 5 2