Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:52:49+01:00
Jest to dość znane zadanie. Problem w tym, że chyba pominąłeś/pominęłaś jedną daną. Z takimi danymi, ajkie napisałaś nie da się tego zadania rozwiązać w liczbach całkowitych.
Jeśli zaś zadanie brzmiałoby:
"Połowa studiuje matematykę, czwarta część muzykę, siódma część milczy, a oprócz nich są jeszcze 3 kobiety."
To:
ą-liczba uczniów
ą/2+ą/4+ą/7+3=ą
25ą/28+3=ą
3ą/28=3
ą=28

Odp. Pitagoras ma 28 uczniów.
2010-01-10T21:53:29+01:00
Ilu uczniów uczęszcza do szkoły Pitagorasa gdy połowa uczniów studiuje matematykę, siódma część milczy a oprócz tego są jeszcze trzy kobiety.

x= 1/2 x + 1/7x +3
x= 7/14+2/14x +3
5/14x = 3
5x= 42
x=8,3