1. Podaj kraje, które zawarły, datę i postanowienia pokoju w Oliwie.
2. Przekonanie szlachty polskiej o swojej wyższości nad innymi narodami wynikało z ideologi zwanej...
3. Czy skutkiem polityki gospodarczej zwanej merkantylizmem, było to, że król Francji zabraniał przywozu do kraju muszkieterów?
A. TAK B. NIE

2

Odpowiedzi

2010-01-10T21:52:36+01:00
1. Polska Szwecja
2. Sarmatyzm
3 nie wiem niestety :/

pozdrawiam ;*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:59:57+01:00
1. Pokój Oliwski zawarty był w 1600 r. pod Gdańskiem. Zawarty był pomiędzy Polską a Szwecją. Jan Kazimierz zrzekł się w nim tytółu króla Szweckiego.