Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-10T21:58:56+01:00
5x⁵(2x³y⁴)²
------------- =
25(x³y)³xy⁶

5x⁵4x⁶y⁸
------------ =
25x⁹y³xy⁶

20x¹¹y⁸
----------- =
25x¹⁰y⁹

4x
---- = dla x=555, y=4
5y

4*555
------ = 111
5*4

Zapisz to jedno za drugim, tu taki zapis jest niemożliwy:)
1 5 1
2010-01-10T22:00:51+01:00
5x⁵(2x³y⁴)²
------------- = dla x=555, y=4
25(x³y)³xy⁶

Przed przystąpieniem do obliczania wartości należy przekształcic to wyrażenie;
Przekształcam licznik:
5x⁵(2x³y⁴)²=5x⁵(4x⁶y⁸)=20x¹¹y⁸

Przekształcam mianownik:
25(x³y)³xy⁶ = 25(x⁹y³)xy⁶=25x¹⁰y⁹

Dzieląc licznik przez mianownik - odejmujemy wykładniki przy tych samych literkach:

20x¹¹y⁸ /25x¹⁰y⁹ = 20/25 * x¹¹/x¹⁰ * y⁸/y⁹ =

skracamy:
20 i 25 przez 5
x¹¹/x¹⁰ =x
y⁸/y⁹ = 1/y

= 4/5 *x *1/y
teraz dopiero jest sens podstawić i obliczyć wartośc:

4/5 *555 * 1/4= 444 * 1/4 = 111