Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:52:43+01:00
V= ?
Cm= 2,5 mol/dm3

5g (CaBr2) --> x moli
200 g--> 1 mol

x= 0,025 mola (CaBr2)

Cm= n/V
V= n/Cm
V= 0,01 dm3

2010-01-10T22:39:59+01:00
Wypisz dane:
Cm=2,5[mol/dm3]
ms=5[g],
obliczmy masę molową CaBr2:
M=40[g/mol]+2 x 80[g/mol]=200[g/mol],stężenie molowe jest to ilość moli substancji rozpuszczonej w 1[dm3] roztworu.
2,5[mola] jest w 1[dm3],układamy proporcję:
1[mol]-200[g], to 5[g]-jest [x] moli,dokładnie 0,025[mola],układamy następną proporcję:
2,5 mola-1[dm3],
0,025 mola-x[dm3],po rozwiązaniu proporcji otrzymujemy:,
V=0,01[dm3]=10[cm3]