Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T21:58:09+01:00
Masa molowa węglanu sodu= 2*23+12+3*16=106g/mol
Cm= n/V
V=N/Cm

n=ms/M n= 20/106 n=0,19 mola

V=0,19/0,5 = 0,38 dm3
10 3 10
2010-01-10T21:59:32+01:00
Jaka objetosc 0,5-molowego roztworu weglanu sodu mozna sporzadzic majac 20g czystego weglanu sodu?
cm=0,5mol/dm sześ.
ms=20g
mmol=46g+12g+48g=106g/mol
n=0,189mol
Vr=0,378dm sześ.
1 5 1
2010-01-10T22:15:12+01:00
Dane:
Cm=0,5 mol/dm3
ms=20g

szukane:
V=?

rozwiazanie
Cm=ms kreska ulamkowa M razy V / V razy M

Cm razy V razy M = ms / Cm razy M

V=ms kreska ulamkowa Cm razy M

liczymy M dla Ca2CO3
M= 23g/mol razy2 + 12 g/mol + (16 g/mol razy 3)=106 g/mol

podstawiamy do wzoru na objetosc
V=20g kreska ulamkowa 0,5mol/dm3 razy 106g/mol
V=20 kreska ulamkowa 53 dm3 (gramy i mole sie skracaja)
V= w przyblizeniu 0,37 dm3
3 3 3