Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T22:02:01+01:00
A-długość boku kjwadratu
b-długośc boku trójkąta
4a=3b
a=0,75b
P kwadratu=a²=0,5625b²
P trójkąta=b²*(√3)/2≈0,865b²
(√3)/2>0,5625, więc pole trójkąta jest większe.
Odp. Pole trójkąta jest większe.
2010-01-10T22:04:47+01:00
A= bok Δ
3a=obwód Δ
a²√3:4= pole Δ


obwód kwadratu=3a→bok kwadratu=¾a
pole kwadratu
a²=(¾a)²=⁹/₁₆a²=0,5625a²
poleΔ=a²√3:4≈0,433a²
odp. większe pole ma kwadrat o 0,5625a²-0,433a²=0,1295a²
1 5 1