Odpowiedzi

2010-01-10T22:02:48+01:00
Oblicz ile gramów wody należy dodać do 30g 10% roztworu kwasu octowego aby otrzymać roztwór 5%.

Jeżeli roztwór waży 30 g i jest 10% to w tym roztworze jest 27 g wody oraz 3 g kwasu, żeby roztwór był 5% to 3g musi być 1/20 roztworu. Roztwór powinien ważyć 60g, co 3 x 20 = 60g

60g - 30g = 30g

Należy dodać 30 g wody
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T22:03:39+01:00
Cp=(ms*100%)/mrr
10%=100%x/30g
300%=100%x
x=3 g (masa substancji)
ms-3g
mh20=30-3=27

5%=(3*200%)/x
5%x=300
x=60 g (masa roztworu)
mrr=60
ms=3
mH20=60-3=57

57-27=30 g H20
Odp. Należy dodać 30 d H2o
6 4 6