Odpowiedzi

2010-01-10T22:11:51+01:00
Cm=n/V
n1=2 mol/dm sześcienny *0,25 dm szesciennego=0,5 mol
n2=1 mol/dm sześcienny*0,15 dm sześciennego=0,15 mol

Cm=(n1+n2)/(v1+v2)=0,65 mol/0,4 dm sześcienne=1,625 mol/dm sześcienny
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T22:13:02+01:00
1. Obliczam liczbę moli roztworu pierwszego .
V = 250 cm3 = 0,25 dm3
Cm= 2 mol/dm3
Cm= n / V
n= Cm * V
n = 2 mol/dm3 * 0,25 dm3 = 0,5 mol

2. Obliczam liczbę moli roztworu drugiego .
V = 150 cm3 = 0,15 dm3
Cm= 1 mol/ dm3
n= 1 mol/dm3 * 0,15 dm3 = 0,15 mol

3. Obliczam stężenie molowe całego roztworu.
V= 0,25 dm3 + 0,15 dm3 = 0,4 dm3
n= 0,5 mol + 0,15 mol = 0,65 mol
Cm = n/ V = 0,65 mol/ 0,4 dm3 = 1,625 mol/ dm3
1 5 1