Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-10T22:11:12+01:00
Ob = 13 dm
b = 2a + 2dm
Ob = 2 * (a + b) = 2 * (2a + 2dm + a)
13dm = 2*(2a + 2dm + a)
13dm = 4a + 4dm + 2a
13dm = 6a + 4dm | - 4dm
9dm = 6a | :6
a = 1,5 dm
b = 2a + 2dm = 1,5dm * 2 + 2dm = 5dm
P = a*b = 1,5dm * 5dm = 7,5dm^2
P prostokąta w skali 2:1 = 2 * 7,5dm^2 = 15 dm^2
4 4 4
2010-01-10T22:12:17+01:00
L=13dm
L=2a+2b
a=2+2b

13=2(2+2b)+2b
13=4+4b+2b
9=6b
b=1,5 dm

a=2+2*1,5
a=5 dm

P=ab
P=5*1,5
P=7,5 dm²

k=2:1
7,5*k
7,5*2=15 dm²
Pole tego prostokąta w skali 2:1 wynosi 15dm²
3 4 3