Odpowiedzi

2010-01-10T22:11:36+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_Stacja_Antarktyczna_im._Henryka_Arctowskiego

Tam jest trochę na ten temat :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T22:12:44+01:00
Polska Stacja Antarktyczna im. Henryka Arctowskiego – jest to polska stacja znajdująca się na obszarze archipelagu Szetlandów Południowych, na Wyspie Króla Jerzego, dokładniej nad Zatoką Admiralicji. Stacja ma charakter naukowo-badawczy, a swoją nazwę zawdzięcza badaczowi Henrykowi Arctowskiemu.
Stację otwarto 26 lutego 1977 roku i od tamtej pory prowadzone są badania w dziedzinach oceanografii, geomorfologii, geologii, glacjologii, meteorologii, klimatologii,magnetyzmu, ekologii.
Stacja znajduje się w obszarze nie najgorszych warunków meteorologicznych, średnia roczna temperatura powietrza wynosi ok. - 2 °C. Współrzędne: 62°09'41" S 58°28'10" W
1 5 1