Odpowiedzi

2010-01-10T22:29:25+01:00
=LICZNIK 3^2 * 3^4 * 3^(1/2) * 3^3
MIANOWNIK 3^3 * 3^(-4)



przy mnożeniu potęg o tych samych podstawach dodajemy wykładniki

=LICZNIK 3^(2+4+1/2+3)
MIANOWNIK 3^(3+(-4))

=LICZNIK 3^(9,5)
MIANOWNIK 3^(-1)

przy dzielniu potęg o tych samych podstawach odejmujemy wykładniki

=3^(9,5-(-1))
=3^(10,5)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-10T22:31:42+01:00
9×81×√3×3³
-------------- =
27×3⁻⁴

3²×3⁴x3¹/²x3³
----------------- =
3³×3⁻⁴

3¹⁹/²
-------- =
3⁻¹

= 3²¹/²


Zapisz to jedno za drugim tu jest to niemożliwe
Mnożąc potęgi o tych samych podstawach wykładniki dodajemy, czyli
2+4+½+3 = 9½ =19/2
3+(-4) = -1
Dzieląc potęgi o tych samych podstawach wykładniki odejmujemy, czyli
19/2 - (-1) = 19/2 + 2/2 = 21/2