Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T22:26:19+01:00
Podobienstwa
1)uznaja dekalog
2)wiara w jednego boga



Różnice
1)prawosławie nie uznaje Matki Boskiej
2)Prawosławie nie uznaje prymatu i jurysdykcji papieża nad całym Kościołem chrześcijańskim ani dogmatu o nieomylności papieża w sprawach wiary.
3)Prawosławie odrzuca doktrynę o czyśćcu, ponieważ decyzje o losie zmarłych zapadną dopiero w dniu sądu ostatecznego.
4)Duchownych nie obowiązuje celibat; biskupi i patriarcha, wybierani na ogół spośród mnichów, zachowują celibat.
5)prawosławie-Komunii udziela się pod dwiema postaciami.
18 3 18
2010-01-10T22:30:48+01:00
Różnice :

- znak krzyża św. lewą ręką (w prawosławiu)
- brak instrumentów w cerkwi (tylko chór)
- kalendarz religijny przesunięty o 2 tygodnie w stosunku do kalendarza powszechnego
- nieuznawanie zwierzchnictwa papieskiego

Podobieństwa :

- wiara w trójcę św
- kult matki boskiej
-takie same sakramenty


20 4 20