Odpowiedzi

2010-01-10T22:42:25+01:00
180°-90°-51°=39° - kąt BCD, z tego juz wynika, że kąt ACD = 2°, bo 41°-39°=2°

kąt ADC = 90°
kąt CAD = 180°-90°-2°=88°
Trójkąt ADC ma kąty : 2°, 88° i 90°
1 5 1
2010-01-10T22:45:35+01:00
Suma kątów wew. trójkąta wynosi 180 stopni więc po dodaniu tych 2 kątów które podałeś tj 41 i 51 wyjdzie wynik 92 stopnie więc: 180-92=88stopni
znamy już miarę kąta ADC (90 stopni) a więc wykonaj następujące działanie : 180-(90+88)=180-178=2
Podsumowanie-kąty:
ADC - 90 stopni
CAD - 88 stopni
ACD - 2 stopnie
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-10T22:46:04+01:00

Δ ABC
CD - wysokość
kąt ACB = 41⁰
kąt ABC = 51⁰ .
Δ ADC
kat ADC = 90⁰ (wynika to z faktu, że odcinek CD jest wysokością)
kąt CAD = 180⁰ - (41⁰ + 51⁰) = 180⁰ - 92⁰ = 88⁰

kąt ACD = 180⁰ - (90⁰ + 88⁰) = 180⁰ - 178⁰ = 2⁰

1 5 1