Odpowiedzi

2010-01-10T22:42:23+01:00
Są to współczynniki stechiometryczne. Dobierasz je zazwyczaj na końcu reakcji w ten sposób by każdego atomu było tyle samo po lewej stronie co po prawej :)
2010-01-10T22:44:11+01:00
Jest to bilansowanie równania. Ilość tlenów musi być taka sama po lewej stronie jak i po prawej. Bilansuje się tylko współczynnikami (dużymi cyframi)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T22:46:02+01:00
Jeżeli przed CO2 postawiłaś 4 to masz tutaj 8 cząsteczek tlenu i później przed H2O postawiłaś 6 czyli masz 6 cząsteczek tlenu i po prawej stronie masz razem 14 cząsteczek

Teraz po lewej stronie masz 'gołe' O2 więc teraz musisz przemnożyć razy 7 żeby wyszło Ci 14 ( tyle samo co po prawej)

Czyli jak bilansujesz równanie i stawiasz przed np H2O cyfrę 4 to musisz przemnożyć każdą cząsteczkę przez wartość tej liczby a później całą prawą stronę zliczyć z ilości tych cząsteczek żeby wiedzieć ile postawić po lewej stronie.