Odpowiedzi

2009-09-23T23:36:37+02:00
Dach ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy 10m i krawędzi bocznej 12m. Oblicz, ile blach trzeba zużyć na jego pokrycie. Podaj wynik z nadmiarem w pełnych metrach kwadratowych.

liczymy pole pow. bocznej, czyli 4 trójkątów
liczymy wysokośc :
5²+h²=12²
h=√119
p=4*1/2*10*√119
p=20√119=ok220cm², ale blach nie znam
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-24T00:11:20+02:00
Należy obliczyć pole powierzchni bocznej Pb = 4×½×a×h
ΔECS - Δ prostokątny (rys w załączniku)
BC=10
EC=½×BC=5
SC=12

Z tw. Pitagorasa:
h²×5²=12²
h²×25=144
h²=119
h=√119

Pb = 4×½×10×√119
Pb = 20√119 = 218,174242292714 ≈ 218 cm²