Wojtek chce kupić nowy rower, który kosztuje 1200zł. od dziadka dostał na ten cel 600zł, swoich oszczędności miał 200zł, a tata obiecał, mu dokładać do tej sumy 60zł miesięcznie. Po ilu miesiącach Wojtek będzie mógł kupić wymarzony rower rower?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T23:16:41+01:00
Rower kosztuje 1200zł
Wojtek ma już 600zł od dziadka i 200zł oszczędności
w sumie ma już 800zł

musi uzbierać jeszcze 1200-800 = 400zł

skoro tata będzie dawał mu 60zł miesięcznie to :
400zł:60zł = 6,(6) czyli w zaokrągleniu 7 ponieważ gdybyśmy wzieli 6 to Wojtek miałby za mało pieniędzy


mam nadzieje że rozumiesz ;)
1 5 1
2010-01-10T23:18:45+01:00
1200 zł - koszt roweru

600 zł + 200 zł = 800 zł obecne oszczędności

400 zł - kwota brakująca

60 zł - miesięczna kwota od taty


Obliczenia:

400 zł : 60 zł = 6 (miesięcy)

Odp. Po 6 miesiącach Wojtek będzie mógł kupić rower.
1 5 1