Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-10T23:26:14+01:00
Reprywatyzacja proces polegający na zwrocie uprzednim właścicielom (ich następcom prawnym) mienia przejętego przez państwo w drodze nacjonalizacji lub wywłaszczenia.
2010-01-10T23:26:39+01:00
Reprywatyzacja proces polegający na zwrocie uprzednim właścicielom (ich następcom prawnym) mienia przejętego przez państwo w drodze nacjonalizacji lub wywłaszczenia.

Często jest łączona z prywatyzacją, gdy nie tylko zwraca się niegdyś przejęte mienie, ale także wyprzedaje mienie, które od początku było państwowe. Taki proces ma na przykład miejsce w Polsce po 1989 roku.
2010-01-10T23:28:16+01:00
W krajach socjalistycznych/komunistycznych, wiele przedsiebiorstw zostalo znacjonalizowanych, czyli zabranych ich wlascicelom.

Po zmianie ustroju na kapitalystyczny, w wiekszosci krajow przeprowadzono reprywatyzacje, czyli ponowne przekazanie wlasnosci w rece prywatne, nie zawsze w te same, z ktorych zabrano je wczesniej.