Odpowiedzi

2010-01-11T00:41:48+01:00
Trzeba po prostu znaleźć pierwiastek trzeciego stopnia z danej liczby. Litr to 1dm³.
a) ∛(125cm³)=5cm
b)∛(0,216dm³)=0,6dm=6cm
c)∛(0,001m³)=0,1m=10cm
d)∛(512dm³)=8dm=80cm
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-11T00:47:23+01:00

a - długość krawędzi sześcianu
V - objętość sześcianu
V = a³
a) V = 125 cm³
a³ = 125
a = ∛125 = 5 cm

b) V = 0,216 dm³
a³ = 0,216
a = ∛0,216 = ∛216/1000 = 6/10 = 0,6 dm

c) V = 0,001 m³
a³ = 0,001
a = ∛0,001 = ∛1/1000 = 1/10 = 0,1 m

d) V = 512 litrów = 512 dm³ (1 l = 1 dm³)
a³ = 512
a = ∛512 = 8 dm

6 4 6