Odpowiedzi

2010-01-11T01:32:44+01:00
X-ilość monet 50gr=0,5zł
y-ilosc monet 20gr=0,2zł

0,5x+0,2y=8,7
x+y=27→x=27-y
0,5(27-y)+0,2y=8,7
13,5-0,5y+0,2y=8,7
-0,3y=-4,8
y=16

x=27-16=11
odp. chłopiec ma 11 monet 50gr i 16 20gr.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T01:35:40+01:00
X- ilość monet po 50gr
y- ilość monet po 20gr

x+y=27
0,5x+0,2y=8,7

x=27-y
0,5(27-y)+0,2y=8,7

x=27-y
13,5-0,5y=0,2y=8,7

x=27-y
4,8=0,3y

x=27-y
y=16

x=11
y=16

zrobilam przez uklad rownan
1 5 1