Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T01:34:58+01:00
X-ilośc monet 50gr=0,5zł
y=ilosc monet 20 gr=0,2zł

0,5x+0,2y=8,7
x+y=27→x=27-y
0,5(27-y)+0,2y=8,7
13,5-0,5y+0,2y=8,7
-0,3y=-4,8
y=16

x=27-16=11
odp. chłopiec ma 11 monet 50 gr. i 16 monet 20 groszowych
10 4 10
2010-01-11T01:38:15+01:00
Założenia: Moneta 50 gr to x, a moneta 20 gr to y.
x+y=27
50x+20y=870

x=27-y

50x+20(27-x)=870
50x+540-20x=870
50x-20x=870-330
30x=330 //30
x=11
podstawiamy do 1 równania
11+y=27
y=16

Odpowiedź x=11, y=16, Chłopiec ma 11 monet 50 groszowych oraz 16 monet 20 groszowych
6 4 6
2010-01-11T01:42:32+01:00
8,70 zł łaczna kwota z wszystkich monet
27 wszystkie monety

16 x 0,2 = 3,2 zł
11 x 0,5 = 5,5 zł

3,2 + 5,5 = 8,7 zł

Odp.Monet o wartości 20 groszy jest 16 a monet o nominale 50 groszy jest 11
1 1 1