Odpowiedzi

2010-01-11T12:40:35+01:00
2Na + Cl2 --> 2NaCl
M = 23 + 35,5 = 58,5 g/mol – masa molowa NaCl

Z równania wynika że w reakcji 2 moli Na powstają 2 mole NaCl, czyli 2 x 58,5 = 117 g

Odp: Masa NaCl jest równa 117 g.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-11T12:44:33+01:00
Oblicz masę chlorku sodu powstającą w bezpośredniej syntezie z pierwiastków,jeśli użyto 2 mole sodu.

2Na + Cl₂ → 2NaCl
2mole---------2mole

Widać, że jeśli do reakcji użyje się 2 mole sodu, to powstana 2 mole chlorku sodu

M(NaCl)=23+35,5=58,5 g/mol
Masa chlorku sodu
1mol---58,5g
2 mole---x
x=117g
2 5 2